پیروز ارجمند: زیستن در دوره شجریان و شنیدن صدای او موهبتی است

به گزارش مجله سرگرمی، تهران (پانا) - پیروز ارجمند آهنگساز و مدیرکل سابق دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت که محمد رضا شجریان برای نسلی که او را درک کرد، و صدای او را شنید، یک موهبت محسوب می گردد.

پیروز ارجمند: زیستن در دوره شجریان و شنیدن صدای او موهبتی است

به گزارش ایرنا، آهنگساز و مدیرکل سابق دفتر موسیقی وزارت ارشاد ضمن ابراز تاسف از درگذشت بزرگترین هنرمند معاصر موسیقی و تسلیت به تمام ایرانیان مخصوصا خانواده خسرو آواز ایران، اضافه کرد: آواز خوان شب شکن؛ باز فریاد کن، چه موهبتی بهتر از این برای ایرانیان معاصر که در دوره ای زیستند تا شاهد حضور و صدای پرآوازه ترین، محبوب ترین و مشهورترین هنرمند ایرانی در طول تاریخ؛ استاد محمد رضا شجریان باشند.

او گفت: تسلیت به مردم سرزمینم و همه پارسی زبانان. نامش ماناست.

به گزارش ایرنا، شجریان استاد آواز ایران امروز (پنجشنبه) پس از یک دوره طولانی مبارزه با بیماری، در سن 80 سالگی دامن از علام فانی برکشید.

وی که متولد اول مهر 1319 بود، در دنیا هنرمندی شناخته شده بود. چنانچه سایت انجمن آسیا محمدرضا شجریان را پرآوازه ترین هنرمند موسیقی اصیل ایررانی، روزنامهٔ ونکوورسان کانادا او را یکی از مهم ترین هنرمندان موسیقی دنیا و همچنین رادیوی عمومی ملی (NPR) در سال 2010 وی را یکی از 50 صدای برتر دنیا معرفی نموده است. استاد شجریان نامزد 2 جایزه گرمی نیز بوده است.

هدا بلاگ: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

گیگابلاگ: گیگابلاگ | با سیستم مدیریت محتوای گیگابلاگ همه وبسایت دارن

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 113487

به "پیروز ارجمند: زیستن در دوره شجریان و شنیدن صدای او موهبتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیروز ارجمند: زیستن در دوره شجریان و شنیدن صدای او موهبتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید